W Toruniu remontują bulwar

150x110

Ścieżki rowerowe, chodniki, miejsce do grillowania, boiska - tak wyglądał będzie Bulwar Filadelfijski po remoncie.

- Trwają prace polegające na remoncie nabrzeża – mówi dyrektor Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta Torunia Marcin Maksim. – Część bulwaru została już zdemontowane. Dostarczany jest materiał na miejsce prac. W przyszłym tygodniu rozpoczną się prace palownicze.

Najbardziej kosztowny będzie remont nabrzeża. Zmieni się również wygląd Bulwaru Filadelfijskiego. Urządzony zostanie on tak, by służył torunianom i turystom do rekreacji. Bo to właśnie mieszkańcy, podczas konsultacji społecznych prowadzonych w 2011 r., zdecydowali, co ma tam powstać.

Między nabrzeżem a hotelem Copernicus powstaną drogi rowerowe i chodniki, położona zostanie sieć wodociągowa i kanalizacyjna, zamontowane oświetlenie i monitoring. Prace obejmują także utwardzenie miejsca na scenę, wyznaczone zostanie miejsce do grillowania, powstanie boisko do piłki plażowej i do badmintona oraz plac zabaw. Nasadzona zostanie także zieleń.

Prace podzielone są na dwa etapy. W pierwszym, czyli do 2 grudnia 2013 roku, wyposażona zostanie przystań AZS. Według planów, do 29 kwietnia 2014 roku, zakończona zostanie pozostała część prac.

Warto wiedzieć, że miasto od kilku lat realizuje program renowacji toruńskiego nabrzeża. W pierwszym etapie prowadzono prace naprawcze nabrzeża tarasowego o długości 359,3 m. Jest to część środkowa odcinka nabrzeża pomiędzy mostem drogowym a mostem kolejowym (od limnigrafu do ul. Wola Zamkowa), łącząca funkcję zabezpieczającą z turystyczno-rekreacyjną. Działania polegały na przełożeniu żelbetowych elementów ubezpieczenia, wzmocnieniu konstrukcji poprzez reprofilację i impregnację oczepu żelbetowego oraz naprawie i wymianie elementów tarasowych - schodów i bruku.

Etap drugi objął naprawę umocnień na odcinku 473,8 m między mostem drogowym a zachodnią krawędzią ubezpieczenia tarasowego nabrzeża (na wysokości limnigrafu). Prace polegały na reprofilacji i impregnacji żelbetowego oczepu, remoncie schodów, wymianie zdewastowanego bruku z trylinki na pokrycie z dybli betonowych i kostki granitowej.

Kolejny etap prac rewitalizacyjnych przeprowadzono na odcinku ponad 645 m, między Wolą Zamkową a mostem kolejowym. Obejmowały one reprofilację i impregnację oczepu betonowego i schodów, oraz wymianę bruku z trylinki na bruk z dybli betonowych i kostki granitowej. Czwarty etap to remont ostatniego fragmentu umocnień przeciwpowodziowych pomiędzy mostem drogowym a przystanią AZS o długości 430 m oraz rekultywacja portu.